Novinka

20 Září 2017 11:09

Nefunkční elektronická žákovská knížka - VYŘEŠENO

AKTUALIZACE 20. 9. 2017:

Ve spolupráci s firmou Netbox byli provedeny změny v počítačové síti tak, že by měla být elektronická žákovská knížka (systém Bakaláři) dostupná ze všech sítí bez nutnosti jakéhokoliv dalšího nastaveni (zejména ze sítě Netbox bez veřejné IP adresy). Problém je tedy vyřešen. Za vzniklé nepříjemnosti se omlouváme. 

 

AKTUALIZACE 14.9.:

Vysvětlení problému:

Skola jako pripojeni k internetu vyuziva pripojeni od firmy Netbox, ktera nekdy v prubehu minuleho skolniho roku provedla upravy v ramci sve site. Tyto upravy ale z nejakeho (nam neznameho, ale z pohledy firmy Netbox chteneho) duvodu zapricinily nemoznost komunikace mezi klienty firmy Netbox, pokud nemaji zprovoznenu tzv. verejnou IP adresu. Pokud tedy ma rodic naseho zaka doma pripojeni od Netboxu, sit firmy Netbox blokuje spojeni do skoly (Bakalari, cloud a dalsi sluzby). Dle naseho nazoru je to nestandardni a nevime, co Netbox k tomuto omezeni vedlo.

Ze strany Netboxu nam bylo minuly sk. rok doporuceno, aby si kazdy uzivatel jejich site, ktery chce vyuzivat eZK, nastavil verejnou IP adresu, ktera toto omezeni nema. Toto jsme akceptovali, protoze verejna IP adresa je bezna vec, na ktere neni nic spatneho (i pres info v administraci, ktere sam Netbox doporucil ignorovat). Dulezita vec je, ze v te dobe byla verejna IP adresa zdarma. V prubehu prazdnin ovsem zmenil Netbox cenik a my jsme tento tyden zjistili, ze verejna IP adresa byla zpoplatnena (proc, to netusime). Ihned jsme kontaktovali podporu spolecnosti, vysvetlili jim problem s tim, ze rozhodne po nas nemuzou chtit, abychom lidem nutili dokupovat si sluzbu, kterou potrebuji pouze na prohlizeni eZK. Toto firma vzala na vedomi a slibila se k veci vyjadrit pristi tyden.

Po obdrzeni vyjadreni budeme situaci dale resit.

 ---------------

Předchozí návod (pozor, nyní je služba zpoplatněna):

Společnost Netbox udělala změny ve struktuře svojí počítačové sítě a důsledkem je nefunkčnost elektronické žákovské knížky u některých žáků a rodičů, kteří využívají připojení od této firmy. Aby EŽK u těchto uživatelů začala opět fungovat, je nutné udělat drobné změny v nastavení v administraci NETBOX moje konto. Konkrétně je nutné nastavit pro své připojení tzv. veřejnou IP adresu.

Na adrese https://konto.netbox.cz//default se přihlaste svým jménem a heslem (obdrželi jste při zřízení přípojky, pokud svoje přihlašovací údaje neznáte, obraťte se na podporu firmy Netbox). V nabídce vlevo vyberte "Internet" a poté "Nastavení zařízení". Zde je nutné aktivovat veřejnou adresu. Na obrázku níže je zachycen stav, kdy již veřejnou IP adresu aktivovanou máte. Pokud tomu tak ještě není, v místě "zde aktivovat" se nachází tlačítko, které vám adresu aktivuje. Firma Netbox sice upozorňuje, že tím vystavujete svůj počítač určitému riziku (byť ne velkému), ale po konzultaci s jejich techniky je toto jimi schválený postup.